Fairytale


Vi har bestämt datum till vårt bröllop. Det kommer att ske nästa midsommar.
Krilles föräldrar har vart gifta i 30 år just det datumet så det blir lite dubbel firande.
Ni som är bjudna kommer att få inbjudnings kort några månader innan;) längtar verkligen.
Kommer bli tufft att vänta ett år men har insett att det är mycket att planera.

Teneriffa har du saknat oss?



Vi har bokat resa till Los christianos i Teneriffa. Vi åker nästa vecka på tisdag och blir
borta en vecka. Vi var där för fyra år sedan, jätte mysigt ställe.
Det ska bli jätte skönt att få vila upp sig. Sola, bada och äta mycket god mat.

Personligt är bra!



Många frågar vad jag har för inredningsstil. Jag tycker att det är svårt att svara på eftersom jag
har så många stilar. Den snyggaste stilen är när man blandar stilar. Själv köper jag bara det jag tycker är snyggt så hittar jag nån plats efter. Min favorit färg är ljus blå som
den färgen som är på bilden ovan. Har mycket av den färgen hemma.













Pelagon



Köpte en rosa Pelagon på stan idag. Behövde nått i fönstret som livar upp. Ställde
den i en vit plast korg istället för kruka. Känns som sommar med pelagoner. Men vi får
se hur länge den här blomman kommer att leva. Alla mina blommor dör.

Examenfest


Daniel, Krille, Krilles pappa Kim, Anna, Hugo och Krilles mamma Anita. 



Jag, lilla Vanessa och pippi plockar blommor i trädgården. 





Jag köpte en espresso maskin till Krille i examen present. Man lägger in en kapsel 
så blir det kaffe. Finns även koffein fritt kaffe som jag kan dricka. Har inte druckit
kaffe på några år eftersom det har vart för starkt för min mage. Men nu ska jag ta
igen alla koppar kaffe jag har gått miste om. Det smakar precis som vanligt kaffe. mmmm gott.
 

brrrrruuummm


Jag var och övningskörde idag. Det var första gången min körskollärare
tyckte att det gick riktigt bra:) blev jätte glad. Har som mål att ha ett körkort innan
sommaren slut. Har kört 10gånger med körskolan nu och kör även lite privat. Så det ska 
nog gå om jag fortsätter att köra och inte ger upp. Det känns som att den här gången kommer
jag att klara det. ohh nervöst. 
Ni får stötta och pusha mig så jag klarar det här. Min dröm bil är en gammal bubbla.

The girls;)



Mimmi, Linn, Johanna och lill Tuva va hemma hos mig igår. Jätte trevligt att bara dricka lite
vin, äta ost och kex. Blev en del tjejsnack haha man måste prata av sig tjejsnacket
för att må bra och ta nya krafter.
Jessica vi saknade dig. Det va länge sen vi va hela gänget. Ni är bäst!


Trevlig kväll



Igår var vi hemma hos Anna, Daniel och lilla Hugo. Dom bjöd på tre rätters middag.
Till förätt blev det bruschetta med tomater och parmesan. Varmrätt potatissallad med
lax och grönsaker och till efterrätt blev det cheesecake. Det var den godaste efterätt jag
någonsin ätit:) Och Anna va så gullig att hon hade gjort den lactos fri.




Mmmmmm gott!





Hugo va söt som vanligt. Han ville vara med hela tiden.

jag vill ha!



Jag vill ha en King charles spaniel. Tjatar på Krille nästan varje dag. Det går
bättre och bättre, men han är inte redo än men hoppas snart. Tycker att det
är mysigt med hund. Jag vill ha en sällskaps hund som man kan ha med sig överallt och
inte har några problem med andra mäniskor och hundar. Vi får se om jag lyckas övertala
honom att det är underbart med hund. Ni får se hur det går:)

Snyggt snyggare snyggast



En sån här chanel väska skulle jag inte tacka nej till. Min dröm är att nån gång få
gå in en butik och köpa vilken väska jag vill. Haha, den drömmen ska jag se till att förverkliga:)




Riktigt snygga skor. Tänk ett par bruna fötter och ett par sånna här skor
mmm snyggt!



Indian stilen är en av mina favorit stilar just på sommaren. Träsmycken,
fransar, fjädrar och bruna sandaler. 

klumpig




Köpte den här fina ljuslyktan på myrorna för 15kr. Jag bara älskar att fynda:)
Jag var med mamma på stan idag vi shoppa lite och åt på en suchi bar. Det var
första gången hon åt suchi så hon tog jätte mycket av vasabi haha det är jätte starkt.
Sen när jag gick hem och skulle öppna dörren så inser jag att jag inte har några
nycklar. Jag gick tillsammans med Krille i morse så jag glömde mina nycklar inne. Det är
så typiskt mig. Är hundvakt till Rocky så jag kunde inte gå ut med han:( satt i en timmme
innan Krille kom från jobbet och öppnade till mig.



Köksrenovering



Så här såg köket ut innan vi renovera det. Vitt standard kök.



Vi rev ut hela köket och satt in ett nytt kvik kök. Vi valde vit betsadek bänkskiva
och vitvarorna är från samsung. Mosaiken är från Casa Dolce Casa. Skimmrar lite
pärlemor. Jag och krille trodde att det skulle ta ungefär 1-2 veckor att renovera hahha
men det tog mer en månad, fy fan va less jag va. Nästa gång vi gör någon stor renovering ska jag räkna med
att det dubbel så lång tid, om inte mer.



Thé och risburken är från Dixie, dl måttet är från Rice och thé kannan är från second hand.




Älskar min Dualit brödrost:) köpte den på Duka för inte så länge sen. Den va dyr för
att vara en brödrost men det var den värd. Den gör sig bra i köket.

Linköping fest


Vässan gänget:) Kristofer, Björn, jag, Filip och Anna.









Dom hade hyrt en apparat som det kom rök ur och nån som ville vara lite
rolig skruvade upp den så hela
lokalen var tillslut rökfylld.


Jag var i Linköping igår. Åkte på morgonen för att ha exponenringsutbildning
sen efter det blev det stellagefest haha riktigt kul var det. Linköpings gänget hade
verkligen ansträngt sig,det va grill, liveband, dj mm.
 

RSS 2.0