Morsdag

Grattis till alla Mammor. Ni är Fantastiska.



Nu ska jag ringa till min underbara mamma och säga grattis
och att hon är världens bästa mamma:)

Igår kväll



 Anna, Daniel, Hugo, Jossan och Björn var över på middag igår. Vi grillade fläskfile och
jag gjorde en potatissallad med äpple i. Det va väldigt trevligt. Hugo prova min turban
som jag har köpt haha Sötis! Alla hade jätte kul åt att jag hade köpt en turban.
Jag tycker att den är ganska cool och jag kommer att använda den!



Det är så skönt att äntligen kunna använda balkongen. Vi satt där nästan hela
kvällen igår, utan att det för kallt.




Jag har planterat på balkongen. Det blev fjärilslavendel och nån annan blomma som
jag inte kommer ihåg vad den heter. Tänkte först köpa vita blommor men eftersom
balkongen är helt vit så kan det vara fint med nån färg. Vi får se hur länge dom lever
i år. Jag är expert på att döda växter.


Inredning



Min fina Stringhylla. Vet fortfarande inte om jag ska köpa en till. Har köpt
lite böcker från second hand för att fylla ut hyllorna med. Jag vill att det ska vara snygga
böcker och inte bara svarta tråkiga.



Min nya lampa som jag köpte på Myrorna för 150kr. Jag och Erika bar den
hem på egen hand. Haha vi hade en händelserik dag förra veckan. Det är en lång historia
men roligt var det haha vi måste åka på en fynd runda snart igen:)

Lång kjol



Att det ska vara så svårt att hitta en svart lång kjol. Är det nån
som vet vart man kan köpa det?

Äntligen sommar:)



Vi har nästan grillat varje dag den här veckan. Det är så skönt att sommaren snart är här. Har inte riktigt fattat att det inte är vinter fortfarande. Tiden
går så fort. Även om vintern är ganska mysig på sitt lilla sätt så slår sommaren ändå allt.
Nu ska vi grilla vidare hihi Kyckling med färskpotatis, mmmm gott!



Fest med jobbet



I onsdags var vi ute och åt med jobbet. Vi tog en hammburgare på sportbaren.
Sen gick vi vidare till Circus sen Bill och Bobb sen till Å och sen tillbaka till Bill och Bobb haha
vi kunde inte riktigt bestämma oss. Men vi hade en jätte trevlig kväll. Massa skratt och drinkar:)




Milano 2010



Vi var till Milano med jobbet i februari. Jag tror att vi var runt 25 personer som åkte.
Det va riktigt kul! Vi åkte över en helg. Blev mycket shopping, god mat och en hel del fest:)
Här är jag och Anna ute och shoppar haha.




Otroligt vackert!




Här var det PARTY PARY:) Dimma dimma!



Tänk att det här var bara ett av dom tre borden som vi satt vid. Vi tog nästan
upp hela resturangen. Stackars folk som satt vid borden brevid och försökte ha en romantisk middag.



Det är tur att jag har er tre på jobbet. Ni gör att allt blir så mycket roligare
och lättare. Tack!

Svartvita bilder








Det är nått med svartvita bilder. Tycker överlag om fotografier, bilder och konst.
Är inte så duktig på namn på kostnärer. Men jag älskar att titta på bilder.
En bild kan säga så mycket och alla kan tolka en bild på olika sett.

I vårt tredje rum har jag tapetserat massa tidningsutklipp på ena väggen. Det tog ett tag att få allt gjort
eftersom jag bara ville ha bilder som betydde nått för mig. Kommer snart att lägga ut bilder på den så ni får se hur det blev.
 

Lugn dag





Idag har jag vart ute och gått med Mathilda och Robert. Vi åkte ut på en åker
så lilla Nalla fick springa av sig. Nalla är deras hund.  Det va mysigt!
Efter promenaden har jag stor städat. Har verkligen städat igenom hela lägenheten, så skönt!
Under dagen hörde jag massa sirener utan för mitt fönster. När jag tittar ut ser jag brandkåren, ambulanser
och polis. Såg att det brann i huset brevid. Det kom rök från en av lägenheterna. Det
va nån i lägenheten som glömt att stänga av plattan. Tur så blev ingen skadad.
Man måste verkligen vara försiktig. Det är så lätt hänt. 
Nu ska jag bara lägga mig i soffan och kolla en film. Blir nog en tjejfilm:)
 








Böcker, böcker och böcker



Ett sånt här litet kryp in skulle jag vilja ha. Som man kan ligga och läsa
och bara njuta. Älskar böcker tycker att det är jätte fint att dekorera med.





Har köpt stringhyllor två sektioner plus tre hyllplan, Nu tänkte jag köpa till
en till gavel och tre hyllplan. Så ska jag köpa massa böcker från myrorna
och bara ha böcker på hyllorna. Visar bilder sen när jag har satt upp det.
Sen har jag hittat stringhyllor hos min mormor som jag ska måla i nån rolig 
färg. Det är så roligt att alla trender kommer tillbaka.



Tyckte den här bilden va fin. Ska Försöka hitta en gammal skruttig golvlampa
ska ta bort tyget på lampskärmen som dom har gjort på bilden. Men jag vet inte 
om det kommet att blir bra haha 

 


Badrum



Hitta den här snygga bilden. Jag är jätte sugen på att göra om badrumet.
Ska försöka hitta ett sånt skåp som sitter på väggen. Finns säkert i nått
loppis ställe nånstans. Kacklet va inte heller så dumt.

Mitt favorit recept.




Rosmarin Foccacia:
 1 sats foccaciadeg 
4 kvistar färsk rosmarin
olivolja och flingsalt till plåten och utbakning

Gör så här

1. Foccacia (med olivolja och salt) (grundrecept):

2. Vispa ut jästen med vatten, olivolja, honung och flingsalt i en bunke.

3. Tillsätt lite vetemjöl i taget och arbeta samman till en deg och knåda den i cirka 5 minuter.

4. Jäs degen till dubbel storlek i en bunke täckt med bakduk, i cirka 35 minuter.

5. Sätt ugnen på 220 grader, varmluft.

6. Häll ut degen på mjölat bakbord och dela den i 2 delar, knåda den lite och lägg på två oljade plåtar med lite flingsalt i botten.

7. Platta ut degarna tills de är cirka 1-2 cm tjocka och låt jäsa under bakduk till dubbel storlek, cirka 30 minuter.

8. Sätt fingrarna i degen så att det formas en massa hål, ringla över rikligt med olivolja och strö över flingsalt.

9. Baka brödet i mitten av ugnen tills det är gyllene, cirka 10 minuter


Idag har jag fyndat:)



Köpte den här pläden på Myrorna idag. Tycker att den blev jätte fin i
sovrummet. Den är har två sidor, på ena sidan är den blå och andra sidan
är den brun. Jag gar 65kr för den.



Har länge vart ute efter en matta att ha i vardagsrummet. Idag hittade
jag den här på Brödet och fiskarna. Gav bara 200kr för den och det som va
bra va att den va kemtvättad och klar. Tanterna förstod inte hur jag skulle få
med mig den själv. Men hem vandrade jag med massa påsar och en stor matta
under armen hahah det va många som titta på mig.

Klänningar



Tycker att dom här bröllops klänningarna är jätte fin. Dom är enkla men
ändå med lite detaljer. Det kommer inte vara helt lätt att hitta en klänning.
Det är lika bra att jag börjar att leta och klura på vad jag vill ha redan nu.
Jag kommer inte köpa nått förens det känns helt rätt. Tur att man
har ett år på att planera.








Våra nya soffor!




Här är mina nya soffor. Hade en jätte stor 3sits soffa med avsluts.divan innan, men den
blev alldeles för stor för vårt vardagsrum. Nu har vi istället köpt 2 st 3sits soffor.
Jag blev verkligen jätte nöjd med resultatet, blev mycket luftigare. Lampan är
från Kartell / Fly light blue. Min string fåtölj  har jag köpt på retro butiken. Love it!




Gjorde om min hall för inte så länge sen:) hade tavlor och speglar som
jag inte visste vad jag skulle sätta upp så jag smällde upp alla på en och samma vägg.
Fick även in en lampa, krokar och lite annat. Tycker det är ett smart tips om man har mycket
av en pryl så kan det va riktigt snyggt om man sätter upp det tillsammans. Det blir lite mer
personligt. Såg att det va lite stökigt i spegel bilden hahah stor städning på gång:)




RSS 2.0